Jakie świece polecacie do OII 1,6BSE z Lpg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octaviared
    Classic
    • 2010
    • 8

    Jakie świece polecacie do OII 1,6BSE z Lpg

    GrzesiekM, Niech dzielnie służy.
  • art_ii
    Drive
    • 2008
    • 52
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jakie świece polecacie do OII 1,6BSE z Lpg

    Witam
    Mam pytanko świeżo zakupiłem swoją OII.
    Silnik 1,6 BSE 102km obecny przebieg 51kkm
    (gaz BRC Sequent24 zalozony przy 47kkm)

    Od kilku dni na jałowych obrotach zaczął mi silnik falować i jakby przerywać wydaje mi sie, że to świece.
    Ciekawe jest to, że problem uaktywnił gdy pojawiły się duże mrozy (-10C ~ -15 C)

    Jakie wg WAS powienienem założyć ?
    Wyczytałem, że mogłyby być NGK BKUR6ET-10 lub NGK V-line 24 ?
    Ale to w koncu ktore ?

    Ewentualnie macie jakies pomysly na to zachowanie silnika?
    Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
    (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

    Komentarz

    • Jaroslav92525
      Rider
      • 2009
      • 365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Witam,
      przyczyny mogą być rózne: np. zły gaz (a właściwie zła proporcja propan-butan, ten drugi ma dużo wyższą temperaturę wrzenia i słabiej odparowuje na reduktorze w niskich temperaturach) ale to może być też np. za małe ciśnienie ustawione na reduktorze. Ja mam instalację Landi Renzo i musiałem w ciągu roku nieco podnieść ciśnienie wychodzące z reduktora bo na wolnych obrotach miałem nierówną pracę a czasami wręcz zapalała mi się pomarańczowa kontrolka CheckEngine. Instalację elektryczną to bym raczej wykluczył bo w warunkach niskiej temperatury gwałtownie maleje ilość pary wodnej w powietrzu a tym samym jest ono lepszym izolatorem.
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz

      • dziadekk
        Rider
        • 2011
        • 355
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        NGK V line -sprawdzone na LPG ale to nie świec wina na 90%

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #5
          Załóż takie jak fabryka zaleca czyli NGK BKUR6ET-10. I nie daj sobie wcisnąć jakiś specjalnych do gazu. V-line to takie uniwersalne aftermarketowe - jeden model świec do kilku aut. Falowanie ustępuje na benzynie oraz na gazie po dobrym rozgrzaniu silnika? Ewentualnie zatankuj gaz na innej stacji bo jak poprzednik stwierdził to jest najbardziej prawdopodobne (z drugiej strony silnik nigdy mi nie przerywał na parszywym gazie, po prostu był muł)

          Komentarz

          • martinoam
            Classic
            • 2011
            • 19

            #6
            A jak się już rozgrzeje to nie faluje? obroty są wtedy w normie ? może należy podłączyć silnik do kompa i zrobić test silnika, coś szwankuje sonda lambda lub jakiś inny czujnik. Teraz mam coś podobnego w Fabii, ale właśnie jak są takie mrozy to się uspokoiło.

            Komentarz

            • art_ii
              Drive
              • 2008
              • 52
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Dzieki za odzew.

              Ok, z tego co zauważyłem problem falowania obrotów łączy się też z delikatnym migotaniem wyświetlacza od kompuera
              (znajdujacym się na srodku deski rozdzileczej).
              Nawet mógłbym rzec, że częściej widoczne jest migotanie wyświetlacza, a do tego nieraz dokłada się falowanie obrotów.

              Zjawisko wystepuje też przy rozgrzanym silniku (temp przelaczenia ~50 C)
              (Przy zimnym nie zwróciłem specjalnie na to uwagi).
              Rodzaj paliwa benzyna czy LPG - nie ma na ten problem wplywu-wystepuje przy obu.

              Zatankowalem benzynę i LPG na innej stacji (również markowej) problem nie ustąpił.
              Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
              (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

              Komentarz

              • jacog
                Rider
                • 2008
                • 420
                • Felicia I (6U1)

                #8
                Jezeli problem występuje na obu to bym się gazu nie czepiał. To jest migotanie czy sciemnianie się podświetlenia w takt wahających się obrotów? Takie same zjawisko powinienes obserwować na swiatłach mijania - nawet jak obroty spadną o 50 poniżej normalnych to już to powinno być widać. Świece możesz wykręcić i sprawdzić w jakim sa stanie - koszt wymiany jest niewielki i szczególnie jak ma się LPG trzeba to robić częściej ale smiem twierdzić, że jeżeli nie są zawalone nagarem to nic sie nie zmieni po wymianie.

                Komentarz

                • Jaroslav92525
                  Rider
                  • 2009
                  • 365
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  No właśnie, ja też mam takie delikatne migotanie świateł (tylko na LPG). Czym to może być spowodowane ? Zbyt małą dawką LPG (za krótki czas iniekcji) na wolnych obrotach ? Auto nie gaśnie, drgania silnika są słabo wyczuwalne ale intryguje mnie to migotanie a występuje ono od nowości czyli od momentu zamontowania instalacji LPG. A może ten typ tak ma ? Pytam bo spotkałem się z opinią że silnik zasilany LPG NIGDY nie będzie pracował tak jak na benzynie...
                  Pozdrawiam,
                  Jaroslav92525

                  -----------------------
                  VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                  Komentarz

                  • jaskol
                    Classic
                    • 2011
                    • 2

                    #10
                    Zamieszczone przez Jaroslav92525
                    Pytam bo spotkałem się z opinią że silnik zasilany LPG NIGDY nie będzie pracował tak jak na benzynie...
                    A jak spisują się skody Octavie 2 z fabryczną instalacją LPG ?
                    Chodzi mi o silnik 1.6 102KM.

                    Komentarz

                    • jacog
                      Rider
                      • 2008
                      • 420
                      • Felicia I (6U1)

                      #11
                      Jaroslav92525, a ta instalacja to montowana w ASO w momencie zakupu czy dokładana poźniej? Może zasilanie do wtrysków pobierane jest z jakiegoś dziwnego miejsca, ktoś oszczędził na przekaźniku do nich itp. One ciągną sporo prądu w momencie załączenia i stąd miganie. U mnie nie ma takiego problemu
                      Mam dwa auta na LPG i oba pracują praktycznie identycznie na obu paliwach - acz przepraszam 1.8T na LPG ma 0.15sek do setki wiecej (wg gtech pro rr)

                      Komentarz

                      • Jaroslav92525
                        Rider
                        • 2009
                        • 365
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Witam,
                        instalacja montowana u dilera. Szczerze mówiąc też się zastanawiałem nad tym poborem prądu przez wtryskiwacze... Wyczytałem że mają oporność ok. 1 ohm (na sztukę ?) więc przy 4 sztukach i 12v zasilania dawałoby to prawie 50 amperów natężenia prądu.. Całkiem sporo.. U mnie widać delikatne migotanie światła oświetlającego kabinę... i to tylko na wolnych obrotach na LPG... Ale wolałbym żeby go nie było cale - tak jak na noPb...

                        [ Dodano: Sro 23 Lut, 11 11:16 ]
                        Teraz zwątpiłem czy ten 1 ohm dotyczy pojedynczego wtryskiwacza czy całej listwy... Skłaniam się do przypisania tej wartości całej listwie bo wtedy oznaczałoby to pobór 12 amperów (co brzmi realnie) a nie prawie 50... A instalację LPG zamontowano mi w ASO jeszcze przed odebraniem auta.
                        Pozdrawiam,
                        Jaroslav92525

                        -----------------------
                        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                        Komentarz

                        • art_ii
                          Drive
                          • 2008
                          • 52
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Obserwujac problem zauwazyłem, że nie jest to falowanie obrotów a bardziej jakby przyduszanie silnika (Obroty spadaja wtedy z ok 800 do 500-600).

                          Przy zimnym silniku nie zauważyłem zjawiska, ponieważ proces rozgrzania do temperatury 90C trwa około 2-3km wiec dość szybko.

                          Póki co nie zdazylem jeszcze wymienic swiec ale zrobie to by wyeliminowac jedna z przyczyn.

                          Macie pomysł na ewntualne źródło tej usterki? (poza świecami oczywiście)
                          Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
                          (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

                          Komentarz

                          • Jaroslav92525
                            Rider
                            • 2009
                            • 365
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Może warto sprawdzić ciśnienie na reduktorze ? U mnie zamiast ciśnienia różnicowego 0.95 atmosfery po ponad roku użytkowania zrobiło się 0.89 atmosfery. No i pojawiły się problemy na wolnych obrotach (szarpanie i czasami zapalała się lampka check engine). Po podniesieniu ciśnienia oba te objawy minęły... I jeszcze jedno: zwiększenie ciśnienia spowodowało że przechodzenie z noPb na LPG jest teraz w zasadzie niezauważalne.
                            Pozdrawiam,
                            Jaroslav92525

                            -----------------------
                            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                            Komentarz

                            • art_ii
                              Drive
                              • 2008
                              • 52
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Jaroslav piszesz o reduktorze instalacji gazowej, czyli tzw parowniku ??
                              Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
                              (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

                              Komentarz

                              • Jaroslav92525
                                Rider
                                • 2009
                                • 365
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Tak - o tym w którym LPG czyli mieszanina propanu i butanu z fazy ciekłej przechodzi w gazową na skutek podgrzania i rozprężenia.
                                Pozdrawiam,
                                Jaroslav92525

                                -----------------------
                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                Komentarz

                                • patrykL
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 588

                                  #17
                                  sadze, ze cos spaprali, bo ja nie mam zadnego migotania, wszystko gra, nie widze zadnej roznicy w pracy silnika miedzy benzyna a lpg, chyba tylko tykanie wtryskiwaczy gazu, a te (zwlaszcza) silniki wspolgraja wyjatkowo dobrze z lpg, wiec to, ze ktos powiedzial, ze silnik nigdy nie bedzie chodzil na lpg tak dobrze jak na benzynie, dla mnie mija sie lekuchno z prawda,

                                  Komentarz

                                  • Jaroslav92525
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Eureka !!! Wreszcie (po 4 miesiącach) udało mi się rozwiązać problemy z instalacją Landi-Renzo (Omegas) ! Ale po kolei: przez rok instalacja działa w 90 % bezawaryjnie, za wyjątkiem lekkiego drżenia auta na wolnych obrotach i związanego z nim delikatnego przygasania świateł. Ale auto nigdy nie zgasło Myślałem że Ten Typ Tak ma... I przyjąłem to z dobrodziejstwem inwentarza... Przełom nastąpił w na początku grudnia kiedy zapalił się CHECK ENGINE... Byłem nawet w tej sprawie w ASO ale... nie było tam wtedy gazownika i zaproponowano mi przyjazd za tydzień... A w końcu lampka sama zgasła.. Sytuacja powtórzyła się kilka razy a postawa ASO spowodowała że dałem sobie spokój z ich usługami w tej materii.. Moje podejrzenia były różne: LPG złej jakości, świece, kable WN, zanieczyszczone filtry etc... Ale nie uległem panice i nie zdecydowałem się na wymianę tych elementów. Zmotywowało mnie to natomiast do zakupu "kabelka" i samodzielnej diagnozy. Co wyszło ? VCDS pokazywał "wypadające zapłony" przy 650 RPM a program LR że ciśnienie na reduktorze było zaniżone i prawdopodobnie reduktor nie był nawet regulowany w ASO ! Skąd to wiadomo ? Podłączyłem "kabelek", podniosłem ciśnienie na reduktorze (różnicowe) z 0,89 do 0,95 (standard LR) atmosfery i wykonałem autokalibrację... Różnice w wartościach wtrysków zmalały np. ze 190 do 150.... ! Moim zdaniem świadczy to o autokalibracji wykonanej w ASO na niewyregulowanym reduktorze... Byle szybko, byle się nie narobić...a kasę zarobić ! Ale te moje poprawki też nie wiele pomogły: CHECK ENGINE zapalał się najpóźniej po kilkuset kilometrach... a miejsce zakupu gazu nic nie zmieniało.. Ustawiałem różne parametry ale problem wolnych obrotów pozostał... aż w programie LandiRenzo zmieniłem (w zakładce wtryskiwacze) parametr " wyprzedź o 1". Poprawa nastąpiła NATYCHMIAST a co ciekawsze powrót do wartości "wyprzedź o 0" która była ustawiona defaultowo nie spowodował powrotu do złego funkcjonowania silnika !!!! Od tej pory po przełączeniu z noPB na LPG rzeczywiście nie ma ŻADNEJ różnicy w pracy silnika ! Reasumując jak to tutaj już ktoś napisał: im mniej ingerencji ASO w auto tym lepiej.. Uważam że jeśli ktoś ma możliwości samodzielnej zabawy z autem (np. garaż) ten wygrał los na loterii.. Ja np. zastanawiam się czy np. nie zrezygnować z resztki gwarancji (ok. 6 miesięcy) i samodzielnie nie wymieniać sobie oleju etc. Mam nadzieję że moje doświadczenia będą pomocne dla osób mających podobne problemy.
                                    Pozdrawiam,
                                    Jaroslav92525

                                    -----------------------
                                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                    Komentarz

                                    • yunior81
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1657
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Jaroslav92525

                                      Mam prośbę do Ciebie... Czy mogłbys wrzucić tu parę informacji na temat instalacji LPG którą posiadasz ....??? Mam ten sam motor pod maską i tak się zastanawiam czy zakładać LPG czy nie.... Chodzi mi o to jak sie jeżdzi na LPG ? Czy jest jakaś różnica w porównaniu do PB ? Jak głośne są wtryski w tej instalacji ? ( raz miałem przyjemność posłuchania pracy O1 na LPG i tam wtryski były głośne tzn. coś ala stukanie) i przede wszytkim czy polecasz założyć LPG w servisie Skody czy np. u Stefanowskiego i czy znasz jakieś opinie o tym warsztacie...??? Z góry dzięki za wszystkie informacje!!!!! Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • Jaroslav92525
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 365
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Witam,
                                        moja instalacja to LandiRenzo model Omegas. Posiadam ją od nowości (montaż u dilera). Z instalacji jestem zadowolony (a ostatnio to nawet bardzo :-). Jeśli chodzi o komfort użytkowania to rzeczywiście słychać pracujące wtryskiwacze ale w kabinie jest cichutko. Dynamika jazdy jest nie odróżnienia jeśli chodzi o jazdę na LPG i noPB. Sam silnik nie należy do najmocniejszych ale w mieście swobodnie daje radę :-). Pewnym mankamentem jest koło zapasowe które się wozi w bagażniku. No i cena instalacji - ja płaciłem coś ok. 4000 zł więc warto przekalkulować czy się to opłaci. Spalanie LPG w mieście (Łódź) śr. 11.3 litra/100 km. Na trasie 7.8 litra /100 km (Łódź-Okęcie) ale jazda emerycka (max.90-100 km/h). Jeśli chodzi o sam montaż to muszę przyznać że został dobrze wykonany w ASO i sprawia wrażenie solidnego i przemyślanego (np. reduktor schowany tak aby się szybciej nagrzewał). Gorzej jest natomiast z regulacją instalacji... Co do Stefanowskiego to nie za bardzo znam ten serwis: byłem tam tylko raz z poprzednim autem z instalacją Landi 2 generacji SE81 i muszę przyznać że spisali się na medal. Ale nie chcę tez ich na wyrost wychwalać bo byłem u nich z 3 lata temu i coś się mogło zmienić od tej pory - może niech wypowiedzą się świeżsi klienci :-) W chwili obecnej jedyny problem to właściwe skalibrowanie wskazań poziomu gazu. Walczę z tym już od 2 tygodni, z marnym skutkiem. Chociaż wg niektórych fachowców to taka regulacja w przypadku zbiornika toroidalnego w ogóle nie jest możliwa... Póki co jeżdżę na "licznik" i to z dobrą powtarzalnością w mieście: +- 10 km.
                                        Pozdrawiam,
                                        Jaroslav92525

                                        -----------------------
                                        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Dzięki za odpowiedź!!!!!! A tak na marginesie odnośnie wskaźnika poziomu gazu..... w poprzednich moich samochodach w których była zamontowana instalacja LPG wskaźniki mówiąc krótko pokazywały jak chciały ..... w sumie najlepszą metodą jest licznik przebiegu "dziennych kilometrów" i chyba tak już zostanie.... :szeroki_usmiech
                                          ps. a ile tak wogóle wchodzi gazu do zbiornika.....?
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • Jaroslav92525
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 365
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez yunior81
                                            a ile tak wogóle wchodzi gazu do zbiornika.....?
                                            Hmm... zależy na której stacji... :-) To taki pół żart bo w starym samochodzie do butli w której mieściły się zwykle 32-33 litry raz nalali mi ...45 litrów !
                                            W Octavii mam zbiornik firmy Stako w miejscu koła zapasowego i mieści się w nim 41-42 litry. Teoretycznie można by zamontować nawet większy bo jest jeszcze miejsce, tak z 3 centymetry z każdej strony. Nie wiem tylko czy przepisy zezwalają na montaż zbiorników LPG ściśle przylegających do wnęki na koło zapasowe. Co do wskaźnika LPG to chyba jestem na dobrej drodze bo palą mi się 2 diody zielone i mam połowę zbiornika gazu. Napiszę co się wydarzy później....
                                            Pozdrawiam,
                                            Jaroslav92525

                                            -----------------------
                                            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                            Komentarz

                                            • czay
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 42
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez yunior81
                                              Jaroslav92525
                                              Chodzi mi o to jak sie jeżdzi na LPG ? Czy jest jakaś różnica w porównaniu do PB ? Jak głośne są wtryski w tej instalacji ? ( raz miałem przyjemność posłuchania pracy O1 na LPG i tam wtryski były głośne tzn. coś ala stukanie) i przede wszytkim czy polecasz założyć LPG w servisie Skody czy np. u Stefanowskiego i czy znasz jakieś opinie o tym warsztacie...??? Z góry dzięki za wszystkie informacje!!!!! Pozdrawiam
                                              Ja zakładałem przed 2 tygodniami właśnie w Nagazie. Głównie dlatego, że 3 lata temu gazowałem tam Golfa V (silnik taki sam) i wszystko działa bez problemu (teraz żona nim jeździ). W obu mam LR OMegas, tylko że w Golfie mam reduktor IG1 dwustopniowy, a w Octavi 1-stpopniowy (wystarcza w sumie do 136 KM)
                                              Wtryskiwacze są fakt trochę słyszalne (ale z zewnątrz) ale na luzie (znaczy na biegu jałowym). Jak jedziesz to praktycznie bez różnicy.
                                              Spalanie w Łodzi mam 9-10 l. LPG na 100 km. Paradoksalnie zimą pali mi mniej gazu w mieście (no bo dłużej pracuje na benzynie). Jeżdżąc cały czas po mieście zimą dodatkowo wychodzi tak gdzieś 1,2-1,4 l Pb/100 km, a w pozostałe pory roku ok. 0,7 l Pb/100km.
                                              Na trasie zużycie mam od 8 (na prawdę bardzo spokojna jazda) do 13-14 (autostrada z prędkościami 160-180 km/h)
                                              WYniki te dotyczą Golfa, bo w Skodzie założyłem niecałe dwa tygodnie temu i jeszcze niewiele wiem (ale nie sądzę, że będą różnice). Jedynie butlę mam większą w skodzie. W Golfie butla w kole ma 47 litrów (wchodzi od 38 do 40 litrów). W Skodzie chciałem większą i włożyli mi w koło butlę 55 l (ok. 45-46 wejdzie).

                                              Nawiązując do głównego tematu wątku (świece) to na razie nic nie wymieniałem. Zresztą w Golfie zakładałem gaz przy 40 tys. km, teraz mam ponad 80 tys. i cały czas mam te świece z jakimi wyjechałem z salonu. Wiem, że może to trochę długo, ale przy okazji wymiany rozrządu na pewno wymienię

                                              Ogólnie to uważam, że te silniki 1.6 MPI by VAG to chyba jedne z nielicznych obecnie produkowanych silników, które bez problemu jeżdżą na gazie

                                              Komentarz

                                              • yunior81
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1657
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Panowie Jaroslav92525 i czay serdeczne dzieki za wyczerpujące odpwiedzi !!!!!!!!
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • ventix
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 44

                                                  #25
                                                  No i nadal nie wiem jakie świece kupić. Moja O2 FL ma 90tyś i jeszcze orginalne świece, myślę że czas na wymianę. Napiszcie konkretnie czy warto inwestować w te typowo do gazu czy wybrać coś innego.
                                                  Z góry dzięki za podpowiedź

                                                  Octavia 2 FL 1.6MPI BSE Ambiente

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...